Felanmälan

Trasig ringklocka, droppande kranar eller andra fel som inte behöver åtgärdas direkt felanmäler ni på Mina Sidor.
Är felet av mer akut karaktär så kontaktar du Ljusdalshem under kontorstid och vår jourtelefon på icke kontorstid. Telefonnummer hittar ni längre ned på sidan.

Till akuta fel räknas t.ex stopp i avlopp med stigande vatten, strömavbrott med risk för personskada, krossade glasrutor, skador som kan innebära risk för personskador och vattenläckage.

Pågående corona-pandemi! Hembesök kan bidra till smittspridning, därför ber vi er att vänta med felanmälningar som inte är akuta.

Gör din felanmälan på Mina sidor

Felanmälan behandlas av vår serviceenhet och åtgärdas så fort som möjligt.

Innan du felanmäler...

Kolla in vår Boskola.
Kallt i lägenheten?
Ibland upplever man att det blir lite kallt i lägenheten, framförallt när hösten tränger sig på. Här kan du läsa om vad du kan göra om du upplever lägenheten kall.
Långsam spisplatta?
Här finns en tabell över spisens uppkokningstider.
Råd och tips


Telefonnummer:

Felanmälan: 0651-686 63 (vardagar 08.00-09.00)
Akuta fel (kontorstid): 0651-686 60
Akuta fel (kväll & helg): 070-522 09 54
Ljusnet AB: 0651-760 750

Ljusdals kommuns logga i färg
Felanmälan för kommunens verksamheter och fastigheter.

Ljusdalshem ansvarar för fastighetsskötsel och drift av stora delar av Ljusdals Kommuns fastigheter.

Felanmälan görs via kommunens intranet.